تحقیق بازاریابی الکترونیکی و مزایا و معایب آن
بخشی از مطلب
بازاریابی اینترنتی که به آن بازاریابی الکترونیکی، بازاریابی تحت وب یا
بازاریابی آنلاین گفته می شود، به کسب در آمد، فروش محصولات و ارائه خدمات
از طریق اینترنت اطلاق می شود. بازاریابی اینترنتی حوزه وسیعی می باشد
چراکه نه تنها شامل بازاریابی از طریق اینترنت می شود، بلکه شامل کلیه
فعالیتها و بازاریابی ها از طریق ایمیل و دیگر وسایل از راه دور است.
مدیریت داده های مشتریان و ارتباط الکترونیکی با مشتریان نیز در حوزه
بازاریابی اینترنتی خلاصه می شود. بازاریابی اینترنتی، ویژگیهای فنی و
خلاقانه اینترنت را با هم گره می زند که شامل طراحی، توسعه، تبلیغات و فروش
است. پیدایش اینترنت، این امکان را تقریبا برای همگان بوجود آورده است که
هر کسی کالاها، محصولات یا خدمات خود را تنها با فشار چند کلیک از سوی
خریداران بفروش برساند. بازاریابی اینترنتی، ذاتا ادامه ای از بازاریابی
سنتی در سالهای گذشته است. فروش از طریق اینترنت، برای کلیه کسب و کارهای
کوچک و بزرگ می تواند سودمند باشد. تنها می بایست نکاتی را رعایت کرد که
هسته اصلی بازاریابی اینترنتی را تشکیل می دهند که عبارتند از :
بررسی بازار: بررسی بازار اصلی ترین و مهمترین بخش از بازاریابی اینترنتی
است. دلیل این موضوع آنستکه مهم نیست چه میزان فردی در فروش تبحر دارد.
چیزی که اهمییت دارد آنستکه بدانیم چه چیزهایی مورد علاقه مردم نیست. هرکسی
که علاقه به کسب و کار از طریق اینترنت دارد اولین چیزی که نیاز دارد
تحقیق کردن است. با تحقیق در مورد آنکه چه چیزهایی را دیگران می فروشند تا
افرادی را که به دنبال آن کالاها هستند بیابند، بررسی بازار نام دارد و
کلید اصلی موفقیت در بازاریابی، تحقیق در بازار است و بدون آن، هر تلاشی در
بازار، محکوم به شکست خواهد بود.
داشتن سایتی خوب: بازاریاب های قدیمی، نیاز داشتند تا به مکانهای عمومی
فروش، نظیر فروشگاه ها و حراجیها تکیه کنند تا به مشتریان فعال خود دسترسی
داشته باشند. معادل مدرن فروشگاه ها، وب سایت ها می باشند. همانطورکه یک
فروشگاه نیاز دارد تا به زیبایی طراحی شده باشد و محیطی مناسب را برای
مشتریان خود فراهم آورد، یک سایت فروش نیز نیازمند طراحی حرفه ای است. یک
سایت خوب همچنین نیاز دارد تا اطالاعات را به طریقی موثر نمایش و ارائه دهد
و این امکان را فراهم آورد تا مشتریان به آسانی سفارش خدمات و پرداخت ها
را انجام دهند.
و....
فهرست مطالب
فصل اول: بازاریابی الکترونیکی 2
1-1 تاریخچه: 2
1-2 بازاریابی الکترونیکی: 2
1-2-1 بازاریابی اینترنتی چیست؟ 3
1-2-2 برنامه ریزی بازاریابی الکترونیک: 8
1-3 جایگاه اهداف در بازاریابی الکترونیکی: 8
1-3-1 مفاهیم جامع درتعیین اهداف: 8
1-3-2 تعیین اهداف 8
1-3-3 روشن بودن و قابل اندازهگیری بودن اهداف 9
1-3-4 اهداف عمومی 10
1-3-5 شرایط فعلی و شرایط هدف 10
1-3-6 ایجاد تمایز 11
1-3-7 بازاریابی ارتباطات 11
1-3-7-1 تعریف اهداف ارتباطی 12
1-3-7-2 جایگاه تحقیقات بازار در بازاریابی الکترونیکی: 13
1-4 قوانین بازاریابی الکترونیکی: 16
1- 5 قیمت گذاری در بازارهای الکترونیک: 23
1-5-1 قیمت گذاری چیست؟ 23
1-5-2 بازار الکترونیک 24
1-5-3 قیمت گذاری در بازار الکترونیک 24
1-5-4 قیمت گذاری پویا در بازار الکترونیک 25
1-5-4-1 حراجی انگلیسی 26
1-5-4-2 قیمتگذاری معکوس در حراجیهای انگلیسی 26
1-5-4-3 حراجی به سبک هلندی 27
1-5-4-4 حراجی به سبک eBay 27
1-5-4-5 حراجیهای به سبک قیمتگذاری با اولین قیمت قطعی شده 28
1-5-4-6 خرید گروهی 29
1-5-4-7 قیمتگذاری تبادلی 29
1-5-5 استراتژیهای پیشرفته قیمتگذاری 30
1-5-5-1 قیمتگذاری تبعیضی 30
1-5-5-2 قیمتگذاری بر اساس تخفیف مقداری 32
1-5-5-3 قیمتگذاری دوبخشی 33
1-5-5-4 قیمت گذاری بسته ای 33
1-5-5-5 تبعیض قیمتی در طول زمان 34
1-5-5-6 قیمت گذاری دیوانه وار 35
1-6 تاثیر اینترنت بر بازاریابی سنتی: 37
1-7 مزایای بازاریابی اینترنتی 40
1-8 دلایل ترک سبدهای خرید از سوی خریداران آنلاین: 45
1-9 سهم موتورهای جستجو در ترافیک وب سایت های تجارت الکترونیک 46
1-10 مشکلات برتر در تکمیل فرایند خرید 47
1-11 معایب و مزایای خرید سنتی : 48
1-12 هفتاد نکته برای موفقیت در بازاریابی الکترونیکی 49
فصل دوم:انواع بازاریابی الکترونیکی
2-1 انواع بازاریابی الکترونیکی 55
2-2 انواع ابزار های بازار یابی الکترونیکی 56
2-2-1 ایمیل 56
2-2-1-1 فواید استفاده از Email 56
2-2-1-2 هدایت بازاریابی به وسیله Email 63
2-2-1-3 چگونه یک Email هدایت شده بنویسیم؟ 65
2-2-1-4 مدیریت سرویس Email شخصیسازی شده 66
2-2-1-5 استفاده از فضای تبلیغاتی بر روی سرویسهای Email رایگان 67
2-2-1-6 بازاریابی از طریق Email و پدیده SPAM 68
2-2-1-7 آینده بازاریابی از طریق Email 70
2-2-1- 8 نتیجهگیری 72
2-2-1-9 معیارهای سنجش موفقیت در بازاریابی ایمیلی: 72
2-2-2 موبایل 77
2-2-2-1 وضعیت بازار تلفن های همراه چگونه است؟ 78
2-2-2-2 افراد از تلفن های همراه خود به چه میزان استفاده می کنند؟ 78
2-2-2-3 افراد از تلفن های همراه خود به چه منظور استفاده می کنند؟ 78
2-2-2-4 بهینه سازی موبایل 80
2-2-2-5 جستجوهای موبایل 80
2-2-2-6 تجارت موبایل 81
2-2-2-7 رسانه های اجتماعی در موبایل 81
2-2-2- 8 بازاریابی ایمیلی بر روی موبایل 81
2-2-2-9 مزایا و معایب بازاریابی پیامکی 84
2-2-3 رسانه های اجتماعی 86
2-2-3-1 وبلاگ تجارت الکترونیک 91
2-2-4 بازاریابی دهان به دهان: 96
2-2-5 آر اس اس 97
2-2-6 پادکست 98
2-2-7 نظر سنجی های بر خط 98
2-2-8 محتوای چندرسانه ای 98
فصل سوم :تبلیغات
3-1 مزیت های تبلیغات در اینترنت بر تبلیغات چاپی سنتی 101
3-2 مزایای تبلیغات اینترنتی 103
3-3 آیا از سه راهکار روانی در پیام ها و تبلیغات خود برای فروش استفاده می کنید؟ 106
فصل چهارم :مزایا و معایب یازاریابی الکترونیکی
4-1 مزایای بازاریابی الکترونیکی : 110
4-2 معایب بازاریابی الکترونیکی: 113
4-3 مشکلات کسب و کار آنلاین: 114
4-4 ده مشکل مهم در زمینه خدمات به مشتریان: 121